5 tipů, jak se dobře připravit a zazářit na online pracovním pohovoru
Jak se dobře připravit a jak zazářit při online pracovním pohovoru.V současné době, zejména s ohledem na současnou situaci, je stále populárnější nábor zaměstnanců online. Týká se to i uchazečů o zaměstnání v Nizozemsku.
5 tipů, jak se dobře připravit a jak zazářit při online pracovním pohovoru.
Online rozhovor
Stále více společností při hledání nových zaměstnanců využívá online pohovory. Nemusíte to brát jako další stresující zkušenost nebo nutnost. Stačí jen trocha vlastní přípravy a vaše pracovní cíle mohou odstartovat z obýváku nebo pracovny! Online pohovory jsou stále populárnější a mají svá specifická pravidla, která je důležité dodržovat i v pohodlí domova. 5 tipů, jak se dobře připravit a jak zazářit při online pracovním pohovoru.
Jak se dobře připravit
Obecně platí, že čím lépe se připravíte, tím menší je šance, že budete zaskočeni. Online pohovory mohou být mnohem příjemnější a méně stresující než ty tradiční. První dojem je velmi důležitý, protože může mít vliv na to, jak nás ostatní vnímají.
11 vteřin......
I když se to může zdát jako krátká doba, je to dost času na to, aby si lidé vytvořili první dojem na základě jazyka našeho těla, očního kontaktu, úsměvu a celkového výrazu. Přesně po této době nás mohou vnímat jako důvěryhodného a pravdomluvného člověka, nebo jako naprostý opak 😊.
Příprava techniky: Ujistěte se, že máte stabilní připojení k internetu a fungující vybavení, jako je kamera, mikrofon a reproduktory.
Volba vhodného místa: Vyberte si tiché a dobře osvětlené místo, kde nebudete rušeni. Místo by mělo působit profesionálním dojmem.
Dress code: Při osobním pohovoru dodržujte kodex oblékání, který byste zvolili při osobním pohovoru.
Příprava na otázky: Promyslete si možné otázky a připravte si odpovědi ještě před pohovorem.
Otestování techniky: Před pohovorem se pokuste otestovat zvuk, video a připojení, abyste předešli technickým problémům.
Zdvořilost a profesionalita: I když jste v domácím prostředí, zachovejte profesionální přístup a projevte zdvořilost vůči lidem, se kterými vedete pohovor.
Zaměřte se na neverbální komunikaci: Pamatujte na důležitost neverbální komunikace, jako je oční kontakt, úsměv a přímé držení těla.
Nahrávání rozhovoru: Pokud je to možné a povolené, můžete zvážit nahrávání rozhovoru pro vlastní potřebu, abyste si mohli později poslechnout zpětnou vazbu.
Děkovný e-mail: Po skončení pohovoru je vhodné zaslat děkovný e-mail, kterým poděkujete tazateli za možnost vést s vámi pohovor a zdůrazníte svůj zájem o danou pozici.
Pro rozhovor si vyberte vhodné místo:Cílem pohovoru je co nejlépe poznat uchazeče, jeho pracovní historii a dovednosti. Vytvoření podmínek, které oběma stranám umožní volný rozhovor, je naprosto klíčové. Proto se raději vyhýbáme pohovoru na rušné křižovatce! Pokud se tak však přece jen stane, je lepší schůzku přeložit na pozdější hodinu. Určitě je dobrým řešením poskytnout časový rozvrh (například od 11:00 do 13:00), ve kterém budeme k dispozici. Další neúspěšné pokusy o spojení a nezastižení, rozhodně snižují důvěryhodnost.5 tipů, jak se dobře připravit a jak zazářit při online pracovním pohovoru.
Online pohovor - neexistují hloupé otázky.
Rozhodně se nebojte klást otázky! Pokud vás nějaká otázka napadne, znamená to, že je důležitá. Čím více otázek na začátku položíte, tím snadněji se budete rozhodovat.
A všichni si klademe otázky různého druhu, jak ti, kteří mají s emigrací za prací dlouholeté zkušenosti, tak ti, kteří se na nabídky práce v Nizozemsku dívají poprvé.
5 tipů, jak se dobře připravit a zazářit na online pracovním pohovoru.
Faux pas, jakému způsobu jednání se vyhnout?
Během pracovního pohovoru byste rozhodně neměli kouřit cigarety a jíst jídlo. Odborníci zabývající se neverbální komunikací tvrdí, že pouze 7 % komunikace tvoří samotná slova, 38 % tvoří tón hlasu, jeho modulace a další zvuky, zatímco 55 % tvoří neverbální signály. Jídlo, žvýkání nebo tabákový kouř lze na druhé straně telefonu slyšet velmi zřetelně. Za nevhodný se považuje i souběžný rozhovor s třetími osobami nebo zjevné náznaky z jejich strany. Více informací najdete zde: https://www.covebo.cz/blog/pracovni-pohovor-v-covebo/
A nezapomínejme, že firmy, včetně pracovních agentur v Nizozemsku, vyžadují, aby jejich zaměstnanci dodržovali profesní pravidla, takže snaha o tykání - s největší pravděpodobností přivede druhou osobu do rozpaků.
Telefonní rozhovory mají budoucnost!
Současná situace související s pandemií koronaviru si vyžádala větší flexibilitu ve všech oblastech každodenního života, včetně hledání zaměstnání. Dříve bylo možné pozorovat trend, kdy telefonické nebo internetové pohovory získávaly stále větší oblibu. Výhody tohoto řešení jsou četné:
- úspora času spojeného s cestováním na schůzku,
- méně stresu,
- možnost absolvovat pohovor prakticky kdekoliv.
Chcete vědět, jak takový pohovor probíhá? Nejprve navštivte naše webové stránky, kde najdete aktuální nabídky práce v Nizozemsku https://www.covebo.cz/ponuky-prace/. Pak si vyberte tu, která vás zajímá, vyplňte formulář a my vám zavoláme s připravenou nabídkou.